pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

GHS 2012

Kategori: Allmänt

Då var Göteborg horse show över för detta år. Och jag var där i fredags och shoppade loss på mässan under dagen och kollade på hoppning och shownummer under kvällen.

Det var skoj och när de gäller kändisar så möte ja både Rolf-Göran Bengtsson och Lisen (Bratt) Fredriksson i korridoren bakom mässområdet, tufft va?;-)

Möte även min ena chef där som jag inte väntat mig men hans fru håller/ har hållit på med hästar så att så konstigt var de ju inte. Men att vi ändå lyckades springa på varandra ute på mässan bland allt folk är ändå rätt bra gjort.

Vi satt på rad 2 så man kom väldigt nära ekipagen speciellt eftersom vi även satt där hästarna gick in och ut ur arenan. Men tyvärr är inte min kamera så bra så bilderna blev väldigt suddiga. Men jag bjuder på dessa i alla fall.
Mina kompanjoner för dagen, de tre närmaste:-). Det var allt lite folk på läktaren.

Roffe


Och nu till vad jag "råkade" köpa...letade efter vårjacka och gummiboots i XL men inget utav det fann jag som passade mina krav. Men de blev lite annat fyndat eller ja intalar mig själv det i alla fall så känns det bättre.

Som ett sådant här Bucas vintertäcke för 495kr och det var billigt för ett Bucastäcke enligt mig.



Och just fodrade vintertäcken har jag endast 2 varav de ena inte är helt vattentätt dock används de ytterst sällan men nu har jag i alla fall ett till av kvalité!



Sen hittade jag ett Glen Gordon schabrak i en fyndlåda med vinrött och blått kantband. Har länge kollat efter ett med just vinrött eftersom min ridkavaj har vinrödsammetskrage. Så blir det lite matchande. Även 14par strumpor för en 100ing fick följa med hem.

Blev även ett par röda ridbyxor av märker Horselife. Och så självklart lotter som man kunde vunnit bland annat en häst på men jag vann ingenting:-( men köper man inget så kan man aldrig få chansen.

Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Känner igen det där med att inget passar ens krav. Jag sprang runt flera varv på mässan och letade efter ett brunt träns som inte va för plottrit och med bred nosgrimma. Det låter inte så svårt med tanke på hur många träns det fanns där men det va det. Alltid är det nått som inte duger. Men till slut hittade jag ett jättefint:)

    2012-02-27 | 11:11:10
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: