pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Vilket onödigt problem jag har ;-)

Kategori: Allmänt

Jo jag insåg en sak igår som egentligen är väldigt onödig men ändå lite störande sisådär. Igår tillbringades hela dagen hos farmor tillsammans med kusiner. Så det var allt trevligt men innan vi åkte till henne så stannade vi till vid Julahuset i Skara och jag kollade in i Skara Hästsport.
Och jag har varit sugen på ett par Tretorn ridstövlar ett tag, inte för att jag är i så stort behov utav ett par nya men ibland kommer de ut på Tradera till riktigt bra priser så då kanske det kan vara värt att lägga ett bud har jag tänkt.
Och speciellt eftersom de finns i färgen marin precis som min ridkavaj och har ett lite udda utseende som jag fastnat för. Sen att de finns en modell med extra höga skaft vilket jag min långbenta typ är i behov utav av.
 
Så för att komma till sak. Jag testade ett par extra höga igår men de hade nog inte gjort något om det varit någon centimeter högre och så buktade de ut i bak :-( Alltså hade jag alldeles för smala vader fast jag drog ihop resåren så hårt som gick.
 
Så det var lite utav en besvikelse fast jag inte skulle köpa några men ändå så nu vet jag inte längre om jag ens ska bry mig om att kika efter ett par. Utan nöja mig med dem jag har så länge och se vad jag hittar när de nuvarande går sönder. Fast de är lite korta och breda i skaften de med....Så de får nog helt beropå priset.
 
Ja ni hör vilket onödigt problem jag har :-P
 
 
Ni ser den "figursydda" delen på övre delen i bak, det var den som buktade ut på mig.
 
Bildkälla och info om stöveln http://www.chevalridsport.se/sv/ridstovlar/ridstovlar/ridstovel-advance-tretorn.html fast här var de extremt dyra på Skara hästsport kostade de "bara" 1500 någonting och på tradera kan man fynda betydligt billigare om man har tur.....
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: