pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Många grejer

Kategori: Allmänt

Försökte mig på att skriva ett blogginlägg häromdagen men då la datorn ner och låste sig och sen var allt jag skrivit borta så jag tappade lusten. Sen är det en sak till som gör mig mindre inspirerad att blogga, jo att det ska vara så krångligt att få in bilder från nya mobilen :-( Det är synd men en blogg utan bilder blir inte alls lika kul men men det som hänt de senaste är väl lite av varje.
 
Förra helgen var jag och Micke på jul på Liseberg i kylan men det var trevligt sen har vädret varit lite upp och ner i humöret så tyvärr har jag inte ridit så mycket som jag velat. En del dagar jättekallt och nästa snöstorm men sen har det självklart varit väldigt fina dagar också.
 
Hundarna har fått nöja sig med promenader och lite bus med labben Jason ett par gånger, senast idag.
 
Och i fredags kikade jag på Luciatåg uppe i byns bygdegård och det var lite sött då medelåldern i tåget var rätt lågt.
 
Och alla barn som är med i luciatåget får en pepparkaka med sitt namn på efter lussandet.
 
Och igår var jag med familjen på julbord och det var helt okej men jag är nog en av de få som inte gillar julmat något vidare men som sagt det var trevligt ändå.
 
Och Åsa åsa åsa.....hon är en fjordhäst som uppfyller fjordingarnas rykten vilket är bevisat ännu en gång ENVISA!!! Igår skulle jag rida henne en lite sväng efter julbordet och skulle då in på en grusväg som vi ofta går in på. Men ibland vill inte Åsa det som igår vilken annan väg som helst hade nog fungerat för hennes del men inte just denna just då. Men jag gav mig inte så efter en timme hade jag ryggat henne 200-300m in på vägen och då nöjde jag mig och gick hemåt stallet igen.Eftersom det hade även börjat mörkna och vi hade inte så mycket reflexer på oss.
 
För Åsa vägrade gå framåt på den vägen hon liksom fryser fast och de hela känns så sjukt att det blir skrattretande! Och tar jag skänkeln på henne tillräckligt hårt så det retar henne så lyfter framdelen och tar man spöet så bara hon sparkar tillbaka mot det. Och hon känns inte rädd för fem öre utan stencool hela tiden till och med när pappa kom med traktorn och en engilagebal på lastaren. Så rörde hon sig inte en millimeter fast han vara väldigt nära med balen. Men Åsa hade bestämt sig och jag med :-) Fast som sagt lyckades lura henne med att rygga en bra bit in och gjorde några försök till att vända men det gick några steg framlänges men sen blev det stopp igen. Så ryggning var det som gällde!
 
Och idag gick lotten på Moa och Flora så imorgon ska jag ta Åsa igen in på den vägen men vem vet då kanske hon vill in där och går utan problem :-)
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: