pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Håkans Häst och Hund och snö

Kategori: Allmänt

Nu har snön kommit till Ekeskog på riktigt! Shit pommesfrittes vad snö det var på vägen när jag åkte hem från jobbet idag. Bara rena turen att jag kom fram gissar (vet) att snöröjjarna har mycket att göra nu.

Men jag fick känna på snön redan igår när jag var till Håkans Häst och Hund i Lindärva och köpte mina Tekna stigbyglar. Längtar efter att få rida med dem och inte nog med det två ridbyxor fick jag med mig hem med. Smart och bra säljare den där Håkan ;-) ett par småblårutiga tygskodda ridbyxor 100kr!! och ett par olivgöna Jacson softshell ridbyxor för 200kr! Det var kläder sokm skulle ut på rea så småningom men ville jag ha dem så fick jag dem för dessa bra priser :-) och stigbyglarna fick jag för 450kr och Skövde ridsport tar 649kr för exakt samma stigbygel.

 

Så den butiken kan jag verkligen rekomendera han hade tydligen en hel massa täcken inne nu.......Och säkert även dem till mycket bra priser. Fast eftersom jag inte behövde några täcken så frågade jag aldrig efter pris. Men det verkade vara lite förhandlingsbara priser med och sånt gillar jag.

Sen blev det en tur till min farmor inte bor alls långt därifrån över en fika och sen vidare till Skarahästsport där jag hade presentkort att handla upp men det blev häst och hundgodis för den 100ingen! Bättre än att ha det ligga hemma då jag vann det på en agilitytävling i våras.

Så det blev en lång dag igår och idag när jag var taggad för att rida så går det inte :-(

Okej det går om man vill men eftersom det i stort sett är snöstorm här så hoppar jag över det idag.

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: