pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Många sjuka nu!

Kategori: Allmänt

Ja nu har sjukdomstiderna börjat och jag är en utav de drabbade. Men jag tillhör de segare släktet och är tyvärr för min kropps del inte hemma från jobbet mer än nödvändigt. Sist om jag minns rätt var i augusti förra året då jag åkte på halsfluss. Men denna gång är jag "bara" förkyld och låter som en kraxande kråka, med en näsa rinnade som en kran och så nyssningar och hosta på det! De ni jag är ju nästan dödssjuk;-) Ne skämt och sido jag borde överleva det här med och förhoppningsvis bli bra lite fortare än om jag skulle varit på jobbet och slitit. Känns redan bättre idag men är hemma ifrån jobbet även imorgon för säkerhetsskull.
 
För på lördag ska jag tävla med Caktus, så de så!
 
Och eftersom jag kände av min förkylning redan igår så valde jag att bara jobba Åsa ifrån marken med lite NH träning och bruksridningsmoment. Och Åsa var jätteduktig och följsam när jag ville hon skulle komma in till mig bland annat. Så jag hoppade lite i utbildningsstegen och testade att släppa repet. Men de märkte Åsa direkt och gick åt ett annat håll och började äta gräs. Smart häst det där!
 
Vi tränar för bruksridningsträningstävling 29/9- Uddetorp och bruksridnings DM + KM för Skbff 25/11 även de i Uddetorps ridhus.
 
Men de som vi har störst problem med är vända i den lilla lilla rutan då Åsa inte är så smidig;-) Och så backa hörn.
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: