pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Liten uppdatering häst och hundfronten

Kategori: Allmänt

Nu var det superlängesen jag skrev något här med med internetkrångel och sjuka djur så vet jag inte riktigt hur mycket jag orkar blogga fast jag egentligen gillar de.
 
På hundfronten så tränar jag lite agility i trädgården då och då men lite senare idag ska jag och Rebecka till mormor som nu mera bor på ålderdomshem. Åka och hälsa på henne och hjälpa till med lite grejer i lägenheten så då tänkte jag i alla fall ta med Caktus och träna lite på klubben.
För snart drar tävlingssäsongen igång så det är hög tid att träna lite mera aktivt och nästa vecka har vi Km i agility.
 
Jag har även beslutat mig för att inte ha någon agilitykurs i höst, jag vet att det är instruktörsbrist på klubben men jag har inte tiden eller motivationen på topp just nu för det.
 
Och på hästfronten är läget lite sisådär.
Åsa rids eller körs så att hon har väl snart kondis som en distanshäst ;-) och Moa och Flora får komma ut lite då och då. Nästa vecka kommer Floras hagkompis och min kompis häst Lillen få vandra över till andra sidan regnbågsbron något vi vetat hela sommaren men det är först nu verkligheten kommer ikapp.
 
Och Åse hade jag veterinär till förra veckan och de är något med hennes kassa hovkvalitè som gör henne halt så imorgon åker jag med henne till Husaby hästklinik för att utreda det hela mera. Och de känns sådär får jag väl säga då jag inte alls vet hur de hela kommer att sluta.
En häst utan hov är ingen häst som veterinären utttryckte sig.
 
 
 
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: