pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Åsa min lilla tokhäst!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Var lite trögstartad idag när jag kom hem ifrån jobbet men hundarna fick sig en halvtimmes promenad och sen gick jag vidare till stallet för att rida Åsa en snabb tur. Och så ska man tydligen inte tänka för de gick inte ta ut henne ur hagen eftersom Moa bestämt sig för att gå till anfall mot Åsa så fort jag petade på henne.

Så då bestämde jag mig för att om jag låter dem gå på grönbetet 15min innan jag rider så kanske de blir lättare att smyga iväg med Åsa utan att Moa tänker på det.

Sagt och gjort de var fyra överlyckliga fjordingar som fick äta grönt gräs 15min sen började jag ta tillbaka dem alla utom Åsa som jag tog ut i en annan öppning.

Och de tog väl i runda slängar 20min att få med henne ut ur hagen. Det såg väl ut ungefär så här Elin tar Åsa, Åsa går med ett par steg stannar, tvärvänder iväg i full galopp med bakutsparkar, Elin hämtar Åsa och börjar gå igen och samma sak händer igen och igen. Och hon är stark jag har inte en chans att hålla kvar kanske om jag haft ett kjedjegrimmskaft.

Men till slut fick jag med henne ut och hon gick med hur snällt som helst jag kan ju tillägga att de är brunstiga hela bunten nu och Åsa inte gjort något sen i torsdags men ändå min söta lilla galna häst.

Nu till ridturen som fick bli väldigt kort eftersom jag skulle vara i Töreboda och träna agility med Caktus halv 7. Den började bra tills vi skulle i på grusvägen där vi ibland får stopp vilket med Åsas humör vi självklart fick idag. Så mamma kom ut och mutade Åsa med en hink med en grästuss i och de räckte tydligen för då följde hon med och vi kunde även fortsätta framåt själva sen.


Så vi red ca en km bort och vände men på bortvägen i trav bestämmer sig Åsa för att hon vill ut i skogen och kastar sig självklart rätt ut utan att fråga mig..... Och där inne stod vi en stund innan Åsa kunde tänka sig att gå vidare. De måste sett ut som en komedifilm alltihop för när Åsa sätter den sura sidan till så fungererar inget mer än envishet.

 Åsa


Men hem kom vi och jag kastade mig in i bilen och åkte för att träna agility och så inser jag att jag har tre hundar med men inte ett enda koppel!! Typiskt mig för i den förra bilen hade jag extrakoppel låg men de har inte kommit in i v70 än.

Men de fanns ett i upphittade saker på hundklubben som jag lånade till Caktus och så fick de andra vänta i bilen när vi tränade.

Och träningen gick okej!

Hoppla!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Ha ha ha vilken härlig bild

    2012-04-23 | 22:32:24
    Bloggadress: http://motosidressyr.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Ja visst vore det men jag vet inte om jag klarar det. Ska fundera lite. Jag är dressyrtjej men mamma puschar för hoppning också och det är ju kul när man har en ponny som ställer upp ju!

    2012-04-24 | 19:38:10
    Bloggadress: http://motosidressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här: