pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

2012-04-18

Kategori: Allmänt

Kanske skulle berätta lite vad som hänt här sen i söndags om de nu kan vara intressant. I måndags planerade jag att rida både Åsa och Åse men de blev inte riktigt som tänkt. Red Åsa först sen när jag precis tagit in Åse i stallet så öppnade himlen sig och de kom en störtskur varvat med hagel. Så hon fick nöja sig med att bli ryktad och sen bli utsläppt igen för jag hade inte kläder för de vädret på mig.

Men igår var vädret mycket bättre så Fia följde med och så red vi Åsa och Åse och på kvällen skulle jag och Caktus åkt på prep.sök träning men tyvärr blev de inställt så jag tränade lite agility hemma i trädgården istället.

Vilket behövdes med tanke på att vi ska tävla i Falköping på lördag bara en inofficiell men de blir bra träning inför de officiella tävlingarna vi ska försöka åka på. Så att vi kan få våra agilitypinnar någongång..........Men de är väldigt svårttagna tyvärr på något underligt vis.


Och idag har jag och Åsa motionerat ihop med Sara och Schasen och sen var Sara snäll och hjälpte mig att rida Flora när ja red Moa och de var ett par glada pensionärer som uppskattade turen.

Sen blev de självklart hundpromenad men ingen seriös träning idag dock. Så att så mycket mer har inte hänt här just nu lite slappande framför datorn innan de är dags att sova för imorgon börjar jag tidigt. *Gäsp*


Hoppla!



















Kommentarer

  • Lina säger:

    Hej!

    Hoppas du har haft en grym fredag än så länge och att den slutar toppen :D

    2012-04-20 | 15:44:21
    Bloggadress: http://iinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: