pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Lydnads KM Töreboda Bhk 2011

Kategori: Hund

Ja en agilitygalning som jag åkte på lydnads KM igår kväll. Ja planerade för att åka dit och kolla läget vilka som skulle vara med och hur många innan jag anmälde mig.

Och de slutade med att de övertalade mig att starta med alla tre hundarna för att få upp antalet starter för då blev vi 9st!

Så de belv 3 platsläggningar men de var en till som tävlade med 3 hundar så de funkade.

Casper fick full pott på platsliggningen men sen var han lite loj men gjorde så gott han kunde med tanke på hans ålder. Märks att han hör lite dåligt och så men vi kom i alla fall 5a och fick även domarens pris för charmigaste ekipage!

Caktus
fick en 8a på platsläggnimngen eftersom han började åla framåt mot mig helt platt utmed marken med bakbenen rakt bak. Men ja sa ligg en gång och han stannade där sen. Resten gick sådär men han kom 6a.

Elliott även han fick en 8a på platsen eftersom han reste sig upp när jag gick iväg men sen låg han stadigt hela tiden. Sen gick de lite si och så och när vi kom till hopp så visade Elliott precis va han tyckte om lydnad!! Han gick nosandes fram och pinkade på lydnadshindret!!! hi hi hi kunde inte annat än att skratt åt honom för hoppa kan han ju de vet ja ju men just då ville inte han de så de så!!

Så man kan ju sammanfatta det med att vi kom ju inte sist i alla fall!

Hoppla!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Hehe :D rosa är ju en helt underbar färg! :D

    Kommer faktist inte riktigt ihåg hur jag fick reda på det, det var någon sida som jag sökte på :D

    2011-09-13 | 19:57:13
    Bloggadress: http://ryttarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: