pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hur håller ja koll på motioneringen?

Kategori: Häst (fjordhäst)

(tidsinställt inlägg)

Eftersom jag har fyra hästar att motionera så vill de till att ha lite koll. Moa och Flora går ju kortare rundor men behöver ändå hållas igång så gott de går. Och Åsa och Åse är det alltid en strävan av att bli av med lite mage.....för kondisen är rätt bra men magarna alldeles för stora!

Så jag har en almanacka som hänger i tvättstugan hemma där jag kladdar ner varje dag jag eller någon annan gjort något med respektive häst. Även vart den blivit riden och utav vem. Det blir även en liten kråka om hovis kommer eller om någon är halt tex.

Så så här såg den ut efter augusti månad:



Rätt så nerkladdad och många förkortningar men så länge jag själv förstår vad jag menar så är jag nöjd.

Så i aug är de motionerade

Moa: 14gånger alltså i snitt varanan dag.
Flora: 14gånger där också.
Åsa: 17gånger
Åse: 19gånger

Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: