pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Dagen, oj kossan blev randig;-)

Kategori: Allmänt

Snart är det bara en vecka kvar på min tjänstledighet känns lite sådär faktiskt men idag har jag i alla fall morgonmjölkat och sen tog vi in en ko som kalvat ute i hagen men tyvärr var kalven död:-( Men när jag kom bort till den ladugården senare idag för att mjölka den kon så hade en annan nyligen kalvat och den kalven mådde fin fint:-)

Sen fick jag i uppgift att klippa bakdelarna på kossorna främst svansar och lår eftersom de blir så smutsiga när de står uppställda annars. Och ja kunde bara inte låta bli......så en kossa blev visst randig.




Försökte med några hjärtan och stjärnor också men de blev inget bra.

Har även promenixat med hundarna och ridit Åsa och Åse en tur var. Åsa hade trampat av sig en sko i fram men hovslagaren kommer nästa torsdag så de får vara så tills dess. Får tänka på vart jag rider henne bara så hon inte ömmar för mycket.

Hoppla!

Kommentarer

  • Monica säger:

    Kossan blev jättefin =). Har nog missat varför du är tjänstledig. Antar att du är hemma och hjälper till i ladugården istället. Du verkar ha fullt upp som vanligt. Jag har bara två hästar och en hund men hinner inte riktigt med ändå. Dock har jag ju Freja också att ta hand om.

    Kram Monica

    2011-09-16 | 11:53:26
    Bloggadress: http://www.furstegarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: