pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

ramlade ju av oxå!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Ja glömde ju att berätta om min avramling i tisdags i förra inlägget! Peppar peppar ta i trä med det är inte ofta jag ramlar av nu för tiden. Annat var de på den tiden då ja hade ponnyn Trulle och Moa nyinriden då var det vardagsmat att ramla av!

Men i tisdags när jag red Åsa en runda i skogen så hände de. Vi skulle hoppa en stock och Åsa galopperade jättesnällt mot den. Men utan att informera mig så TVÄRNITADE Åsa och kastade sig åt sidan.

Så självklart störtdyker jag framåt med huvudet och de ca 3 månader nya hjälmen först. Så nu bör den bytas ut de vet jag känns bara så surt:-(

Ja kastade mig upp för att se Åsa i full galopp hemåt trodde ja men inte då hon stod bakom ryggen på mig och åt gräs!!!

Så de var bara att hoppa upp igen och hoppa stocken och denna gång utan problem.

Och hur gick det med mig?
Jo de kändes i huvudet och i framtänderna! Och nu efter har har varit väldigt stel i nacken men de har blivit bättre så jag är inte orolig. Värre störtdykningar har jag varit med om!

hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: