pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu har ja testat Magic Brush

Kategori: Stallet

Borstarna som ska vara magiska;-) Har haft mina funderingar på att köpa mig et par ett tag då ja hört och läst om dem som varit väldigt nöjda med den lilla plastborsten.

Den säljs i 3pack en röd, gul och blå med text på så man kan ha en till hovarna, en till benen och en till resten av hästen. Men de ser precis likadana ut bara olika färger då! Och sen går den att tvättas upp till 60grader i maskin.




Och idag slog ja till eftersom ja i reklamen igår såg att Granngården hade extrapris på dem 119kr! Annars kostar de 149kr på tex. Hööks har ja sett. Men käns ändå rätt dyrt för bara några plastbitar.

Så idag när ja skulle rida Moa och ha Flora som handhäst passa jag på och testa dem. Och både Moa och Flora såg ut som vandrande lerhögar:-)

Så ja kunde konstatera att borsten tog bort torr lera väldigt bra men var de blött fastnade de bara bland piggarna på borsten.

Sen eftersom jag ryktade två leriga hästar på raken så kom ja fram till att ett band över som en vanlig piggborste har skulle inte ha skadat för den blev jobbig att hålla i och arbeta med så länge som ja fick göra!

Men annars så en helt godkänd ryktborste ifrån min sida:-)

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: