pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Idag känner ja mig duktig!

Kategori: Allmänt

Idag har de varit en sådan där bra dag då ja har känt att jag har fått lite vettiga och välbehövliga saker gjorda som:

- Skurat tvättstugan både högt och lågt! inkl duschen och putsat fönstret.

- Putsat de två köksfönstren.

- Tvättat av transportens utsida och i samma veva och familjens bilars sommardäck + transportens så 16 däck och när ja gjorde de så var pappa snäll och hjälpte mig att byta till vinterdäck på min bil.

- Bakat en kladdkaka som åt upp till efterrätt då ja fick äta mat borta hos familjen.

- Red Åse en sväg ihop med Sara på Schasen.

- Handlat lite i Tidan och hämtat ett fynd! En Wintec dressyrsadelgjord som ja köpte genom en tjej på nätet. Jag var inte helt säker på om de var en sådan men tyckte de såg ut så på bilden. Så ja gjorde en chansning och betalade in 140kr till tjejen och hon gjorde som ja i och för sig tycker att alla ska göra. Hon skickade den utlovade varan.

Och att ja tycker de är ett fynd beror på att när ja köpte Åse`s Wintec sadel ny köpte ja även en brun matchande Wintec dressyrgjord för 619kr! ( hade kvar kvittot, därför ja har koll). Och den är jättebra de är nån sorts inbyggd resår som gör att den kan länga sig upp till 5cm när hästen är i arbete.

Och nu sålde denna tjejen en precis likadan mycket fräsch, fast svart ( som Åsa´s sadel är) för 100kr + frakt på 40kr då. Så ja kan inte annat än att vara nöjd så nu har Åsorna varsin sådan matchande sina sadlar.

 fyndet!


Så ja kan helt enkelt sammanfatta min dag som helt ok kanske att någon mer häst skulle kuna ha ridits nu i kväll men de är inget att gör något åt nu!

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: