pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

dagarna går

Kategori: Allmänt

Blir ett lite mixat inlägg om vad ja kommer på just nu!

Igår löshoppade jag och Sara Åsa, Åse och Schasen de var första gången vi gjorde de med dem men efter några vändor förstod de poängen och tyckte att de var skitskoj. Men vi höll inte på så länge men Åse seglade över 1m utan problem och Åsa fick nöja sig med 90cm. Tyvärr började de mörkna när de var Schasens tur så för hans del blev de bara några få hopp och vi nöjde oss med 70cm.

Jag har hittat mus-skit här hemma! Så ja köpte lite fler fällor igår eftersom de ofta hamnar i soptunnan hos mig......ja vet risk för att vara lite mesig men ja tycker de är så äckligt att ta bort den dödamusen från fällan! Så då har de blivit lite så att ja hellre köpt fler fällor;-)

Så igårkväll laddades 2st fällor med ost och i morse fann ja två stycken döda möss!! Bläää!




Så just nu ligger de på mitt trappräcke utom räckhåll för hundarna. Har mina funderingar på om ja skulle tömma dem för att ladda om dem eller så väntar ja lite......

Idag har de vart fullt ös först jobbade ja till 14, tog ut hundarna på en promenix och hämtade då med Åsa hem i träns. Släppte in hundarna i huset och red en sväng barbacka på Åsa. Sen var de bara att gå vidare ut i ladugården och mjölka mm. Sen när ja kom hem blev de en tur till med hundarna och en skön dusch och så var kvällen här!


Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Kul med löshoppning! Har du sett att Cattis har löshoppning i Töreboda den 12 nov? Kanske nått för dina Åsnor? Jag har anmält Jazz :)

    2011-11-02 | 22:44:08
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: