pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Casper

Kategori: Om mina hundar

Schnauzertorpets Orrbo R som han heter i stamtavlan är en aprikosfärgad dvärgpudel född 9 augusti 1999 på Schnauzertorpets kennel utanför Falköping. Det var med honom jag kom in i agilityns värld. Men det tog ett tag innan jag fick ordning på honom tror jag gick tre nyb.agilitykurser med honom innan jag ens kunde tänka på och börja tävla. Problemet låg inte i hindrena utan att han vill inte stanna kvar hos mig utan göra "pudelrace" och försöka få med de andra hundarna på kursen i lek. De andra kursarna måste avskytt oss! Men skam den som ger sig för när kopplade rätt så gick det som hejsan och vi började plocka priser på tävlingar.

Har vunnit ungdomsdistriktsmästerskapet i Skaraborg 5 gånger med honom -02, -04, -05,-06 och -11. Sen har vi vunnit klubbmästerskapet på Töreboda brukshundsklubb -07 och -08 och fler vinster därtill.

Startat två internationella tävlingar (Göteborg och Stockholm) i agilityklass 3 utan att diska oss men vi kom långt ner i resultatlistan men det var en upplevelse att bara vara med. Har även varit med på tre klubbmästerskap i lydnad inga bra placeringar men vi har iallafall försökt. Han är verkligen en riktig kanonhund men med mycket egen vilja men nu får man anpassa träning och motion efter hans ålder då han drabbades av diskbråk i nacken våren-11.

Tävlingsnivå i agility, agilityklass 3 och hoppklass 2


Casper

Kommentarer


Kommentera inlägget här: