pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Lite av veckan och dagen

Kategori: Allmänt

Idag har Madde och Elin varit här och ridit en ridtur. Vi tog en sväng på Moa, Åsa och Åse väldigt lugnt med tanke på Moas kondis och även Elins skull som inte rider så ofta. De finns säkert risk för träningsvärk ändå:-) Men skoj var de och på lördag ska ja iväg på clearround på ridklubben och mina förhoppningar är att ja får med mig Åsa men skulle de ta tvärstopp med lastningen så får Åse åka med istället.
Så ja har bara anmält mig i 50 och 60cm eftersom Åsa inte hoppat bana på väldigt länge blir ju mest något skutt ute i skogen då och då.


När de gäller hundarna så blev Casper kastrerad i tisdags och de gick bra men inget provresultat har kommit än. De tog även en ny röntgenbild på nacken som jag väntar på resultat ifrån.
Men han är riktigt pigg men får han ju smärtstillande medicin oxå så man vet ju inte riktigt hur hans kropp mår.


Igår hade jag och Ilona agilityträning på klubben och ja hade även med Caktus och tränade lite han var rätt så okoncentrerad men kontaktfälten tog han allt. VARFÖR kan han inte göra det på tävling oxå tro? Antagligen har det med tävligsnerver att göra men nångång måste vi komma över vårat problem.......

Och imorgon är de fredag!!  först jobba sen ska vara med på kvällsmjölkningen i ladugården så ja lär mig de någongång:-) till bättre behövade tider.






MUuuuuu!



Kommentarer

  • Monica säger:

    Hejsan.

    Läste om problemen med Caspers nacke. Paddi hade ju också diskbråck i nacken. Han behövde de inte röntga för det syntes att han hade diskbråck på hans hållning. Och de sade även att en röntgen då hunden måste få lugnande kan ev förvärra skadan då hunden slappnar av helt.

    Han blev bättre med värme och medicin men fick inte använda halsband något mer utan antingen lös eller i sele. Man märkte att han hade problem att resa sig från liggande och att han inte ville leka med Doris. Hoppas att det ordnar sig för Casper och nacken.



    Roligt att du kom iväg med Åsa också.



    Kram Monica

    2011-05-24 | 16:56:46
    Bloggadress: http://furstegarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: