pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

idag och igår

Kategori: Allmänt

Mitt Internet krånglade lika mycket igår som de gjort de senaste men idag är de inga problem. Så ja misstänker att stormen som härjar kan vara en bov i dramat. Men de blåser i dag med i och för sig och det fungerar, än så länge är kanske bäst att tillägga. Så något galet har det varit med de.

 

Igår var jag och Caktus på sommarcup (innan han jag med och rida Åse och Flora!)  på Töreboda bhk en tävling inom klubbens medlemmar där man samlar poäng och så blir de pris till de 3 bästa totala samanlagda resultaten i varje storleksklass. Men Caktus diskade sig i första varvet igår och fick 20fel i andra. Men de gjorde inte så mycket med tanke på att Caktus för närvarande är den enda mediumhunden som är med i cupen. Så där leder vi ändå;-)

 

Och idag har ja jobbat och under jobbtiden sprang jag på Åse och Åsas förra ägare/uppfödare. En riktig hästkarl och fjordhästfantast de. Så där blev jag ståendes en liten stund och pratade om Åsnorna bland annat om Åsas lastningsproblem.

 

Väl hemma blev det till att betala räkningarna:-( så just då var ja väldigt glad för att mitt Internet fungerade.  

 

Sen såg jag till att klippa min gräsmatta och ta bort gräs som växte ”fel” utmed gångplattorna jag har ner mot garaget. Jag har inget emot att klippa gräset förutom att de tar sådan tid, nästan 2h tar det.

 

Så någon ridning hans inte med men de känns som jag allt gjort lite nytta här hemma ändå.

 

Har även mejlat iväg anmälan om klubbdressyren 6juni med Åse som även är sista gången i Dressyrcupen ja har deltagit i. Missade tyvärr mittengången då jag tävlade i Kungälv med Caktus. Men den gången är det ingen clearround som de tidigare gångerna varit utan nu är de riktigt tävling med placerade! Undra om det märks att tävlingsmänniskan i mig kommer fram för den tävlingen är ja taggad för. Frågan är bara hur mycket jag hinner träna…..





 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: