pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Clearround med Åsa Töreboda 110521

Kategori: Häst (fjordhäst)

Ja lyckades få med mig Åsa! Hemma tog de ca 10min så var hon inne i transporten utan linor men när vi skulle åka hem tog de 20min plus att vi var 4st! Som i stort sett drog in henne med hjälp utav linor eftersom hon inte visade minsta intresse för att gå in. Utan hon gick upp på rampen men sen ville hon inte gå längre precis som handbromsen satt i så de är i de lägen de byter namn till lilla feta dumma fjording;-) Sen när hon klev in blir de min duktiga lilla tjej:-) <3

För de var hon verkligen idag med tanke på hur längesedan det var hon hoppade en hel bana och går in och hoppar första rundan på 50cm felfritt så kan man inte annat än vara nöjd:-)

I 60cm var hon egentligen lika duktig bara det att ja själv inte red ordentligt så vi fick en vägran på sista hindret:-(. Och de varvet filmade Sara så när ja kollade på de såg ja ju direkt att om jag bara att styrt/höjt handen lite så hade hon säkert hoppat de sista också. Men de är väl de som är bra med filming man lär sig av att se sig själv.


Nu kommer en lite bilder ifrån dagen


medhjälpare för dagen var Sara, och Åsa har rött band i svansen eftersom de finns risk för att hon sparakar åt andra hästar med sitt humör;-)

 snyggingen Åsa!



 med rosetten!!


eftersom hoppningen gick så fort så fikade vi det medhavda fikat när vi kom hem istället inne i höladan.



Även Rickard hängde på höladefikandet:-)
 
Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Ja det måste ha varit sveriges snabbaste clear round! Men vilken fart du hade på henne! Jag satt ju med domaren uppe i domartornet. Och när du hoppade första rundan så sa han att fjordingar brukar ju va envisa som synden när dom sätter den sidan till. Precis då bockade Åsa mellan 2 hinder. Det va som att hon hade hört vad han sa ;)

    2011-05-22 | 11:33:11
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: