pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

dressyr töreboda 26/3-11

Kategori: Häst (fjordhäst)

Då var ännu en dressyr avklarad första gången utav en cup på 3gg de första gg går som clearround och sista som klubbtävling. Först starta ja LD:1 som lite uppvärmning och där är de ingen galopp med till våran fördel. 70% red ja ihop med en rosett som följd man får de om man klarar minst 50%. Fick rätt bra kommentarer tyckte ja; välplanerad halt fin stillhet, välriden linje och sammandraget man får längst ner så; Noggranna och välridna vägar, försök att få din häst lite mer fram så blir de bättre flyt. Jo tack ja vet skänklar på allt ja kan men de blir något konstigt när vi väl är inne på banan precis som någon lagt i handbromsen.


Sen LC:1 som ja även rider i cupen fick vi ganska bra tills galoppen de var stendött vet verkligen inte va ja ska ta mig till snart. Får diskutera igenom de med Anna nästa gång jag tränar för henne. Eftersom de på speciellt senaste träningen satt galoppen perfekt. Hon blir seg som klister och ju med ja försöker trycka på henne ju med bromsar hon känns det som. Så något fel gör jag hade så gärna haft ett spö så ja kunde petat till lite så hade hon säkert fattat galoppen. De är verkligen ett problem som måste lösas!! så vi fick 47.03% och hamnade ändå 2a i cupen tills vidare eftersom de bara vara 3st som red cupen i LC:1 så vi ligger ju inte sist. Men sen vet ja inte säkert när de andra gångerna kommer att vara så vem vet ja kanske ändå inte kan vara med.  



Lägg märke till nya schabraket;-)



Förövrigt så är den dumma förkylningen kvar har tryckt i mig Ipren under morgonen/förmiddagen för att fixa att rida. Känner mig lite lätt febrig men ja vet ej om det stämmer eftersom ja har lyckats tappa bort min febertermometer. Ja hade den ju senast igår jag fattar verkligen inte vart ja kan ha lagt den så störande. Och hundarna har hur mkt energi som helst när jag knappt har någon stackarna.

Och imorgon har fjordhästföreningen riddag i Vara jag har redan innan bestämt att ja ska åka utan häst men nu vet ja inte om ja kan åka alls. Så himla surt när något väl annordnas men sen bör man väl tänka på sin hälsa oxå..... men men ja har några timmar till på mig att känna efter hur de får bli.

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: