pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Banhoppningsträningen igår!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Gissar på att ni är nyfikna på hur de gick för mig och Åse på hoppningen igår? Jo vi började med ett varv i 60cm banan var väldigt lätt och bara 6st hinder men de kändes skönt eftersom varken jag eller Åse hoppat på jättelänge. Var väl i höstas någon gång innan snön damp ner.  Och vi kom runt med 8fel en vägran och en rivning. Vägran var nog bara för vi hade för dåligt flyt eftersom hon landade i fel galopp så vill ja rätta till den men insåg att de var nog fel taktik just nu.
Eftersom då bjudningen blev sämre då istället och rivningen ja den var nog även pga. lite felbedömning med avståndet.  
Så i nästa varav på 70cm bestämde jag mig för att strunta i ev. fel galopp utan tänka på tempot. Och de flöt på mkt bättre till en början. För när vi kom till 5an som skulle hoppas ifrån framhoppningen sett, så kände jag redan innan vi vänt upp mot hindret, att de tog emot som att någon dragit i handbromsen:-). Åse hade nog kunnat tänka sig att gå ut till de andra hästarna eller nått. Men fortsatte motvilligt fram till hindret och jag fick henne över de också men de var på gränsen till vägran men hon hoppade ifrån nästan stillastående. Så ja de var inte så konstigt att hon rev.  Så där kom vi runt med 4a fel så hade de varit på en riktig tävling hade vi ju inte blivit uteslutna i alla fall.
Men ja känner ju själv att min hoppteknik är nog inte den vackraste där uppe i sadeln men men vi hade skoj i alla fall.

Jag och Åse

Jag och Åse

Kommentarer

  • Madde säger:

    Vi kom ju runt iaf både du och ja ;)Kan du inte skicka bilderna på mej och Pelle till mej?

    2011-03-20 | 19:40:22
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: