pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Clearround i Töreboda 110611

Kategori: Häst (fjordhäst)

Vill ni veta hur det gick på hoppningen? Klart ni vill.......

Båda hästarna gick in väldigt snällt i transporten hemma lite krångligare när vi skulle hem men de gick så ja är nöjd efter allt tidigare krångel med Åsas lastning.

Åse 50cm= 4fel vilket blev utav en vägran på ett svart/vit plank som tydligen var väldigt otäckt.

Åse 60cm= 4fel en rivning

Åsa= 60cm= Katasfrof!!! Saken är den att eftersom de regnat fick vi hoppa fram på hinder 1 och 2 vilket jag också gjorde. Men när vi väl startade våran runda vägrade Åsa hoppa 1an dumma lilla häst så redan där var vi utvägrade. Min personliga åsikt är ju den när man redan hoppat hindret två gånger utan problem varför vägrar man då på tredje? och fjärde och femte försöket....men vi fick ju rida banan ändå eftersom de bara var clear round och fler stopp blev de. Men men Åsa är ju alltid Åsa för om ni läser vidare.

Åsa 70cm= FELFRI!!! och en rosett

Så de blev ju rätt ok resultat ändå men ja märker ju att jag inte hoppar så ofta så min egen hoppteknik är säkert inte den vackraste, men skoj var de.



Åse bakom de "farliga" planket




Åsa efter en felfri runda i 70cm

Hoppla!




Kommentarer

  • Camilla säger:

    Duktiga ändå! Bara kämpa på :D

    2011-06-12 | 22:14:06
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Micke säger:

    Blev bilderna bra? Eller blev bara dom två bra? :)

    2011-06-13 | 08:12:37
  • elin säger:

    jodå några till blev bra:-)

    2011-06-14 | 13:55:07
    Bloggadress: http://pudelz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: