pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Alla motionerade, snart besiktning

Kategori: Allmänt

Ja igår flöt allt på riktigt bra. Lin hjälpte mig att rida så först en sväng med Åsa och Åse och en kortare tur med Moa och Flora. Nästa vecka är de ett årsedan Flora fick sin fång:-( som lede till djursjukhusbesök och boxvila mm. Men som skönt är så har ja inte märkt av något än i år och hoppas verkligen inte att jag gör det heller. Hon och Felix "Lillen" som också är fångponny går ihop i en nerbetad hage och fodras med hö morgon och kväll. Och de har blivit riktiga kompisar:-) Pensionärsparet Lillen som är 26år och Flora med sina 21år.



Flora och Lillen kortet är taget första veckan de gick ihop utifall ni undrar varför de inte är så grönt ute.

Så eftersom alla hästarna blev motionerade hade ja hela kvällen över till hundarna så de blev en promenix med alla tre. Sen tog jag med Caktus och joggade en runda vi brukar göra de då och då men igår slog vi på stort och tog en runda som är ca 5km. Och vi tog oss runt på 34min så de borde va rätt okej kondis men den kan allt bli bättre.

Och på tisdag ska den gamla hästtransporten besiktigas och även min bil.....ja tror att transporten går igenom utan problem i alla fall men ja vågar inte säga för mycket. Men ja planerar att lägga ut bild på den ikväll för efter godkännd besiktning så ska den säljas.

Den har varit till salu hur länge som helst bara de att sen har de används från och till  att köra div. grejer i eftersom den är så liten och smidig. Men nu ska den bort ifrån våran familj:-(  Den har ju bott här i minst 15år om ja minns rätt men nu ska den härifrån.

Hoppla!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: