pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Självklart va de halsfluss:-(

Kategori: Allmänt

Jag låter säkert som en gnällig kar nu men ja är faktiskt sjuk. Var inne på vårdcentralen i förmiddags och fick först göra ett halsprov då sköterskan körde ner pinnar i halsen på mig inte så trevligt. Och hon konstaterade att ja var jättetjock i halsen så att de nästan säkert var halsfluss. Men de provet visade inget men när sköterskan kom och berättade de sa hon även jag hade kunnat sattsa pengar på att de var de så hon skicka mig vidare till labb, eller va de heter för att ta blodprov och kolla värdena den vägen. Och mycket riktigt de visade infektion alltså halsfluss.

Så nu är de antibiotika i 10 dar som gäller och hemma ifrån jobbet resten av veckan. Så jag håller alla tummar som går just nu att de vänder med hjälp av medicinen så att ja kan tävla i regionsfinalen Doggy agility cup med Elliott på fredag illa vore det väl annars.


För som läget är nu så går de inte i många knop och jag är så glad att ja har så anpassningsbara hundar eftersom de inte fått så långa promenader precis. För när jag ligger i sängen så gör även pudlarna de och de verkar ta de hela med ro även Elli ligger och vilar men han sover aldrig i sängen. Hade jag haft otur och haft hundar som absolut inte fixat den lugna tillvaron som blir kanske hela huset varit rivet/uppätit vid de här laget;-)

Och hästarna ja de får klara sig helt enkelt inte mycket att göra något åt, fast de bästa är att Moa, Åse och Åsa går i hagen vid mitt hus just nu så ja kan sitta och titta på dem ifrån köket eller gå ut och gosa lite med dem när jag känner för det:-)
Som i morse när jag rastade hundarna vid 6 tiden (kunde inte sova) och stod och snackade och klappade på Moa i bara nattlinne. Inte var dag man gör så och inte alla som har den möjligheten heller.

Hoppla!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: