pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Så här ska de inte vara, Rut är tillbaka:-)

Kategori: Allmänt

Jag har verkligen blivit sjuk mitt i sommaren feber som går upp och ner och en svullen halsmandel. Så allt som måste sväljas gör jätteont. Har varit hemma ifrån jobbet idag och kommer även vara det imorgon och de värsta är att ja orkar ju inte göra något. Förutom och ligga och tänka på min långa att göra lista, städa, motionera hästar, klippa gräset, kasta in ved i vebon och mycket mer. Och hundarna fick sig ett välbehövligt agilitypass på klubben igår så idag får de nöja sig med kortare promenixer och att vara med ute i trädgården när ja ligger och läser i hängmattan.

Fast just nu är Rebecka och mamma ute och går med Caktus och Elliott egentligen även med Casper men de kom tillbaka med honom efter några minuter han hade inte velat gå med och så fort de vände hemåt igen sprang han istort sett. Han är allt lite rolig min gamle skrutt:-)

Och minns ni Rut? duvan som bodde på gödselstan i stallet efter att ha bott där i flera veckor så var hon bara borta en dag i början på juni om ja minns rätt. Så vi antog antingen hade hon råkat illa ut och blivit mat eller så hade hon helt enkelt tröttnat på att bo där och flyttat.



Men idag när mamma morgonfodrade Flora och Lillen så satt hon där igen så va hon har gjort på den här tiden de vet bara hon och hur länge hon stannar denna gång vet vi inte heller. Men hon är lite speciell iaf eftersom hon nästan är tam.
Ja tog mig en promenix till stallet för att hälsa på henne förut och hon var sig lik kanske något smalare i figuren än sist men hon har nog snart ätit upp sig:-)

Hoppla!


Kommentarer

  • Vilja - Sveriges största Häst&Kalv-blogg! säger:

    Gud vad roligt att du tycker det! :D

    Just nu under sommaren är det lite dåligt med kobloggning kanske,det blir mer häst. Detta pga att vi har korna på skolan, men så fort skolan är igång igen så kommer vi ha lika mycket av båda igen :)

    2011-07-11 | 21:23:01
    Bloggadress: http://kalvgalen.se
  • Ilona säger:

    Inte kul att vara sjuk ,här har vi legat i vinterkräksjukan mitt i sommaren alla tre ,vi är helt slut .Mamma låg två dagar på kss ,pappa va sjuk i flera dagar oxå ,men klarade sig från sjukhuset .

    Nu får du verkligen krya på dig ,så vi kan träffas :).

    Häftigt med duvan . Jag har haft 2 st ringduvor här så länge vi bott här 23 år . Om det är samma par vet jag inte .Det är roligt med djuren . Kram

    2011-07-11 | 22:23:09
    Bloggadress: http://www.nogg.se/anoli

Kommentera inlägget här: