pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kan ha sagt de förr men jag blir galen!!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Ja jag blir helgalen på alla dessa blinningar som befinner sig på samma ställe som mig och hästarna hela tiden. Började med att rida en sväng på Åsa tog på de heltäckande flugridtäcket.


Åse med täcket häromdagen.


De hjälper men tyvärr inte helt så Åsa gick och slog med huvudet och ja fick inte alls den kontakt med henne som ja ville ha. Så de blev en tur i mestadels galopp för att slippa de dumma små djuren men de är snabba för en del hänger med fast vi galopperar. Men vi överlevde med X antal bitmärken:-/

Sen red jag en barabackatur på Flora och då hade ja inget täcke och oj va jag ångrade mig blinningarna var överallt och Flora också. Hon lyssnade knappt på mig och den korta turen på 2km kändes jättelång bara för de.

Så va ska man säga de är ju nästintill hopplöst att rida seriöst i detta väder som gör att blinningarna trivs. Men nästa vecka då har jag SEMESTER! Så de blir väl till att knalla upp kl 7 och rida för ja tror att de små liven är morgontrötta!

Hoppla!

 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Sv: Va roligt! Jag har bara tränat agility med min pudel men är inte heller så mycket för att tävla. Men ska deremot utbilda min andra hund Nanook till valhund :) Inte för att det har så mycket med agility att göra men ändå ;)

    2011-07-21 | 20:38:01
    Bloggadress: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här: