pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Idag har mkt hunnits med:-) *bilder!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Började dagen med att rida ut en sväng på Moa sen vidare till Töreboda med mamma och Rebecka där även en fika på Hembageriet hans med. Väl hemma blev de till att klippa gräset och sen möte ja upp Jojo och Sara och vi byggde upp en liten hoppbana.

Jag och Sara började med att hoppa Åsa och Åse och sen byte vi så Jojo hoppade Schasen då de alltid är bra att ha med någon ner på marken när man hoppar. För de händer faktiskt att de river ibland:-)

Vi valde att ha hinderna rätt så lågt mellan 50-70cm för att lägga energi på att träna hästarnas svagheter. Åsa behöver bli med styrbar och Åse måste ha mer driv i sig och då gör de inget att hindren är låga tycker ja.

Och efter hoppningen som tog nästan 3timmar med banbyggnad så åkte ja upp till sjön och badade men de var kallt. Så efter badet blev de en promenix med hundarna. Och för er som undrar om ja glömt av dem tidigare idag så. Nej då ja har allt haft med dem ute sen har även Rebecka varit snäll och varit ute med dem.
Nu lite bilder ifrån hoppningen:
Jag och Åsa
Sara och Åse
Jag och Åsa
Jojo och Schasen
Sara och Åse
Jag och Åsa
Jojo och Schasen
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: