pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

en del saker gör mig galen!

Kategori: Allmänt

De finns nog många saker med det som jag tänker på idag är:

Blinningar, de gör hästarna helt okontaktbara och de biter även på mig. Har ridit både Åsa och Åse idag först tog ja en sväng på Åse spraya på massa flugmedel men inte hjälpte de. Åse slog med huvudet åt alla håll och vägrade i stort sätt att skritta eftersom hon bara ville springa ifrån odjuren. Åsa valde jag att ta tränsa direkt i hagen och tog på flugtäcket och red en sväng barbacka, men bara att tränsa och ta på täcket var nästan omöjligt för hon vägrade att stå still.

Flugor, fortsätter på samma tema de bits inte men de är fruktansvärt olidliga när de surrar runt, speciellt inne i huset.


Turister/Götakanal/Sommarstuge folk, Ja eftersom jag bor i närheten utav en av slussarna vid Göta kanal där det även finns vandrarhem, sommarstugor i massvis och båtisättningsplats så passerar det enormt mycket folk förbi på vägen. Det finns nämligen ingen annan väg dit utan alla som ska dit måste passera förbi. Och det är husbilar, bilar, bilar med husvagnar eller båtkärror och även en hel del cyklister. Ja kanske låter jätte negativ nu men de är faktiskt lite jobbigt man kan inte gå lika avslappnat när man är ute varken när jag är ute med hästarna eller hundarna. Sen alla fråga om vägen frågor än så länge har ja klarat mig men sommaren är inte över än.


Ikväll blir de Sbk tävlingsmöte i Skövde vet inte riktigt va de innebär att ja ska få reda på men de blir nog bra:-)

Hoppla!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: