pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tur att ingen ser mig

Kategori: Allmänt

Idag borde jag ha städat bort julen men de har jag inte gjort. Men jag tänkte fixa med det imorgon istället eftersom jag ändå slutar tidigt då.

 Men istället har jag fortsatt med mitt nya lilla projekt Att måla om på ena toan!
Alla som besökt min ”stora” toa i huset kan nog konstatera att vackrare utrymmen finns.  Men de är inte så att jag har råd att renovera den utan de är snarare en uppfräschning. Den illgöna färgen som de varit där inne har nu börjat försvinna och byta skepnad till en vit vägg. Och takets mögelfläckar ifrån när duschen stod där för länge sen år också numera borta.  Och nu till rubriken med risk för att ni kan tycka att jag är galen men de bjuder jag på. Jo där har jag stått och målat tre eftermiddagar/kvällar i rad nu i gammal urtvättad jobbt-shirt och trosor ;-) Skrattar faktiskt åt mig själv när jag tänker på de hela. Men jag hade inga lämpliga byxor som jag ville riskera att få färg på så då blev de som de blev. Och ja de är ju bara jag och hundarna så va spelar de för roll egentligen perfekt målarklädsel helt enkelt:-)

Men det är inte klart än kommer antagligen att behövas några målningar till innan jag känner mig nöjd sen har jag mina funderingar på att införskaffa en eller kanske två tavlor att hänga upp där inne. Men jag kan hinna ändra mig men ni ska få se före och efter bild sen när allt är klart jag lovar.  

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: