pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Snurr i huvudet + näseblod:-(

Kategori: Häst (fjordhäst)

Hoppade över ridningen idag med pga av halkan hade kanske gått idag men jag sysselsatte mig så bra ändå så de fick helt enkelt vila mina små pållar. Vilket kan vara en nackdel för de märks att de har mkt energi när man ser dem i hagen. Som när jag skulle kvällsfodra dem, jag kör ut höet på en skottkärra som är väldigt smidigt. Och de märktes att de hade spring i benen då de var lite överallt och hoppade och studsade innan jag kom fram med kärran. Sen väl inne i hagen hade de hur bråttom som helst att få maten och Moa ställde sig i vägen med huvudet över kärran men jag ansåg att hon skulle flytta på sig så jag gick på. Och då smällde hon upp huvudet skjutet som ur en kanon rätt i mitt ansikte. De kom ut lite svordomar då kan jag väl erkänna och även näsblod!! Så nu känns min näsa även rätt så svullen. Och det känns även i huvudet och nacken så det var nog en rätt så bra smäll eftersom jag känner av de än. Men sånt är livet de är sådant man får ta när man håller på med hästar. Vill man inte riskera något så får man väl byta hobby till frimärkssamlare eller nått. Men de tänker ja inte göra!!

                                                                


Moa




Hoppla!

Kommentarer

  • Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle säger:

    Sv: Ja brunt är jättefint på henne!! Tror det kommer bli hennes finklädsel på träningar!

    Söta Moa!

    2011-01-16 | 10:05:43
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Helena säger:

    Aj då. :-( Hoppas det känna bättre i huvudet nu. Man kan säkert skära sig på frimärken... ;-)

    Moa är söt!

    2011-01-16 | 18:20:47
    Bloggadress: http://mittlillazoo.se

Kommentera inlägget här: