pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

lektion på fredag:-)

Kategori: Häst (fjordhäst)

Den här dagen gick alldeles för fort för min smak. Började som vanligt med att jobba och vi hade flera timmars trappstäd som vanligt på onsdagar iofs men de flöt påbra  i kylan. 10,5 minus i morses och nu i kväll visar min termometer 16 minus burr burr.

Sen blev de en promenix med hundarna och lite slappande framför datorn men inte bara gjorde ju lite nytta också eftersom jag betalade mina räkningar usch och fy för dem.


Sen hade jag tänkt rida Åse eftersom jag han med de andra tre igår. Men så blev inte fallet jag var för lat helt enkelt och så skyller lite på kylan.  

Men däremot har jag suttit i ett ridhus en timme nu ikväll då jag tittade på när kompisen red lektion. Och jag blev så pass sugen själv så jag bokade in en privatlektion för mig och Åse på fredag. Så de ska bli spännande och se hur de går och vad hon säger om oss. Ska faktiskt rida för en nästan granne hon bodde här när hon var liten så nu är ja ju granne med hennes föräldrar. Så jag red ut ihop med henne när hon bodde här men nu mera har hon sin häst där hon jobbar och är utbildad ridlärare. Så de ska bli skoj och se hur mkt fel hon hittar hos mig;-)

Kommentarer

  • Linnea - Vinn ett ROSA schabrak! säger:

    Sikken söt pålle! :o)

    2011-01-30 | 10:42:12
    Bloggadress: http://ridboken.aenn.se

Kommentera inlägget här: