pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

dressyrträning

Kategori: Häst (fjordhäst)

Nu har jag tränat och jag är jättenöjd med Åse bara hennes ryttare hade lite bättre koordination så……..skulle de nog gå bättre. Fick börja med att träna på att rida på volt och behålla ställningen men flytta in bakdelen innanför spåret på ena halvan. Och de var allt lite svårt eftersom varken jag eller Åse gjort den övningen förut. Men jättebra för att hitta kontrollen över hela hennes kropp och även min tror jag minsann för att få till de hela.

 

Sen fortsatte vi passet med att träna på att forma rätt och galoppfattningar!! Mitt stora problem. Jag tror allt vi kom på de så nu är de bara för mig att bryta vanan och göra rätt. Jag låser nämligen innerhanden istället för att släpa efter och flytta fram den så att de blir lättare för Åse att göra fattningen. För när jag tänkte till och gjorde rätt så gick de ju!!

 

Så nu har jag bokat in en lektion till om två veckor så nu hoppas jag på att vädret är på min sida så att det går att rida och träna hagen.

 

Hoppla!

Kommentarer

  • Mari säger:

    Kul att det gick bra med Åse! Alltid nyttigt att träna för ny tränare och få lite nya perspektiv!

    2011-01-28 | 20:57:55
    Bloggadress: http://sweetmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här: