pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Dressyrat med Åse

Kategori: Häst (fjordhäst)

Idag har jag ridit Åse i hagen det seriösaste ridpasset på länge minsann. De har ju inte direkt funkat att rida normalt någonstans de senaste pga. av all snö och is.  

Men idag gick det riktigt bra och Åse var på rätt humör hon kan ju lätt uppföra sig lite stoigt ibland och sura emot men idag kändes det som att hon vill jobba.  Tränade mest på tempo växlingar och galoppfattningar och galoppen i höger varv går mkt bättre än vänster kan man sammanfatta de hela. Men jag hoppas vädret kan hålla sig såhär nu ett tag så jag kan fortsätta dressyra ute i hagen.
För när de börjar töa tror ja inte de kommer att funka att rida där utan att riskera att trampa upp den.  För jag är lite lockad att träna för att kunna åka på programridning i Götene 19feb. Men de finns en jobbig sak om jag skulle komma iväg på den ännu ett nytt program att rida in. Jag har ju startat LC:1 några gg och LB:1 en gång och nu kan man bara välja på LC:2, LB:0 lr LA:1. Så om det blir av kommer jag att välja LC:2 men de känns ändå lite jobbigt att behöva rida ännu ett nytt. Men de kanske bara är jag som är lite lat och bekväm;-)

 På fotot är de jag och Åsa:-) hade jag inte skrivit något hade ni trott att de va Åse va;-) he he lika namn och lika till utseendet:-)

vinter 2010

 Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: