pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Då har man provkört med gpsen:-)

Kategori: Allmänt

Ja idag var det lika isigt ute som igår så jag nöjde mig med en promenix med hundarna och lät hästarna vila.

Och så har jag testat att köra med min gps idag för första gången och man kan väl sammanfatta de så här den hittade från jobbet och hem till mig och de var ju skönt att veta om jag skulle komma vilse;-)

Nu måste den bara uppdateras också men för att göra det måste jag ha en dator med annan uppkoppling än mitt mobila bredband. Och de kan ta flera timmar står de men sen så……. ska ja aldrig mer köra fel ;-)

En rolig grej till som jag upptäckte med gpsen var att de går att använda den att ringa med. Man bara ”kopplar ihop” den med bluetooth på mobilen så har man mobilens nr i gpsen och så ringer man via dens högtalare. Kan nog vara smidigt har ju inte testat de än men det ska som sagt gå enligt bruksanvisningen.  

 

Hoppla!

Kommentarer

  • mittlillazoo säger:

    Okej, då startar vi på ny kula här! Kul att kunna hålla kontakten, trots flytt och allt.

    Gps, ja... Min gps skickade in mig på en återvändsgränd och tyckte att jag kunde "hoppa" med bilen nerför en sandbank på 10tals meter och ner på E4:an under! Ingen bra idé, tyckte jag. Så se upp med vad den säger, den har inte alltid rätt...! Kör försiktigt!

    2011-01-11 | 12:32:05
    Bloggadress: http://mittlillazoo.bloggplatsen.se
  • Elin säger:

    Ja och nu har jag lagt till dig på mina länkar oxå så ja inte tappar bort dig;-)



    He he ne man kan nog inte lita på gpsen jämt men tror att de kan va en rätt bra grej i en del lägen iaf:-)

    2011-01-11 | 14:33:52
    Bloggadress: http://caktus.zommin.se

Kommentera inlägget här: