pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Blandat men roligt:-)

Kategori: Allmänt

Det här blir ett mkt blandat inlägg men jag hoppas ni tycker de är ok att läsa ändå.

Ang beställningen utav reflextäcket ifrån Horze.se. De har ju sitt centrallager i Holland där de inte har å,ä,ö och mitt efternamn Kängström innehåller ju två stycken utav deras icke bokstäver. Så då istället för att byta ut ä och ö mot a och o som kan verka de mest logiska. Men inte då de plockade bort bokstäverna i stället så på paketet stod de Elin Kngstrm smart va!! :-)

Sen inte nog med de så skickade de även med ett papper om ev. återbetalning. Och de pappret innehöll texten på 10 olika språk och jag började uppifrån Dear Customer, Liber Kunde och så vidare och va hittar ja? Jo ett språk som börjar med Beste Klant. Kunde verkligen inte låta bli att skatta åt de på svenska står de Bästa Kund låter lite snällare lr hur? Vet ej vilket språk de är kan de vara flamländska lr något åt de hållet tro? Roligt var de iaf.

Har sytt en gardin! vuxen poäng till mig:-)  till min toa idag med ett tyg som jag köpte på Hem och Hobby i fredags då jag även köpte tavlor till toaväggen. Så nu är de snart klar uppfräschat där inne. Bara några smådetaljer som behövs bla en ny badrumsmatta. Sen ska ni få se förvandlingen.

Köpte även en skoputs svamp på Hem o Hobby som typ som färdig biltvättsvamp med medel i. De tyckte jag ju verkade jättesmart att använda till mina ridstövlar. Och sagt och gjort de gjorde jag och de glänste jättefint. Och så red jag med dem idag och herregud säger jag bara aldrig mer. Möjligtvis utsidan för att få dem riktigt blanka för de blev fruktansvärt hala och de var verkligen obehagligt att rida med dem så. Så nu först förstår jag ryttaren som ramlade av under ponny SM i fälttävlan som jag var på för många årsen. För när hon reste sig upp efter avramlingen så skrek hon ut mamma har putsat mina stövlar så de var hala och skyllde på de att hon ramlat av. Och de skratta vi gott åt hallå lr skylla på en sån grej men just idag så förstod jag henne faktiskt.

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: