pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Mina Fynd på Scandinavium:-)

Kategori: Häst (fjordhäst)

Då var euro horse mässan på Scandinavium avklarad för detta år. Jag och Mari tog tåget ner till Göteborg de var 25min försenat men men helt otroligt var de inte snöns fel utan ett godståg som blockerat spåret i Örebro.  

 

Väl på mässan en hästägares/intresserads dröm det finns ju alltid hur mkt vill ha saker som helst där men tyvärr räcker ju inte plånboken till allt så man får sålla lite bland godsakerna.

 

Men för min del så blev det:

 

*Strumpor 14par förr 100kr, men ja ska inte ha alla själv utan delar med mig till mamma och lillasyster.

*Div. hästtidningar

*Termoridbyxor

*Schabrak med mitt namn på (lägger ut bild senare)

*”Rånarhuva” att ha under ridhjälmen

* 4st grimmor för 100kr

* två par ridbyxor bilder här nedanför, de första är ett par Mountain Horse som ja hittade för 199kr så priset gjorde att ja köpte dem kan man väl säga. Eftersom ja hittills har varit väldigt nöjd med alla MH grejer ja köpt så får man ju passa på när man hittar dessa produkter billigt.


  bild från bildkälla



Sen är det ett par Horse Life, Källquist som jag dök på för 550spänn men tyckte att de var riktigt snygga med röda och vita kontrastsömmar. Och den utställaren som sålde dem hade även provhytt så då kunde ja ju även testa och verkligen känna efter vad ja tyckte om dem.

      bild från bildkälla     





Och jag hittade en fjording där inne:-)  Som skötte sig exemplariskt under den köruppvisningen hon och hennes kusk bjöd på.






Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Vi tittade på när den där fjordingen hade köruppvisning. Han galopperade ju med vagn inne i den där lilla padocken! Typ 2 galoppsprång på långsidan hann han med innan han va tvungen att sakta av igen :P

    2011-03-01 | 08:26:29
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: