pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hundarnas dag

Kategori: Hund

Hundarnas dag började med en promenix på morgonen och de var så skönt eftersom marken och vägarna fortfarande var frysta efter nattens minusgrader. Och de gör så mkt när man har såkallade pälshundar. För de är nästintill omöjligt att duscha bort all smuts som fastnar i pälsen på dem annars. För sen släpper de när de torkar och man får grus/sand överallt inne även i sängen;-)

 

Sen sysselsatte jag mig med hästarna ett tag och sen var jag hemma en stund och lagade mat och så. Sen var de dags för agilityträning i ridhuset!

 

Men tyvärr för Casper och Elliotts del fick de vara hemma eftersom de är Caktus jag tävlar mest med liksom och han som behöver träningen.

 

Men vi körde iaf en hoppklassbana och fick in ett riktigt bra flyt i det sista varvet så jag kunde åka hem nöjd med min lille Tuss. Så nu är de bara hoppas på att de flytet håller i sig tills nästa tävling eftersom vi inte kommer att träna något mer i ridhuset innan den.

 

Vov!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: