pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Här händer det grejer!

Kategori: Allmänt

Man är aldrig sysslolös när man har djur!!


Igår strax innan jag skulle iväg på instruktörsmöte på hundklubben lite småstressad sådär. Så flyger självklart Elliott och Casper ihop. Det var väl egentligen mitt eget fel eftersom ja slängde till dem varsin ostbit på tallrikarna medans ja själv gjorde i ordningen mig en smörgås.  Ja kollar läget och tar tag i första bästa vilket blev Elliott bara de att Casper hängde också med upp men hängandes med ett järngrepp i Elliott. Väl isärtagna så såg ja blod på golvet då var bara nästa steg att komma fram till va de kom ifrån. Det var Elliotts framben som fått en reva utav Caspers tänder. Jag lindade in de med ”snögg” ett självhäftande bandage för att stoppa blodet. Sen har pojken haltat men inte hela tiden så att så jätte allvarligt kan de inte vara men självklart så måste de kännas.

 

 

Nu till nästa grej! I morses ringde mamma mig i panik när jag var på jobbet alla hästarna hade rymt! Och de hittade dem inte, hon och lillebror som alltid blir inblandad när de gäller mina hästar var ute och letade. Det var ju snö men de gick spår åt alla möjliga håll plus att de blåste ju ute så spåren blåste även fort igen. Va gör man liksom jag som har en halv timme att åka hem ifrån jobbet så vi bestämde hade de inte hittat dem när jag skulle åka in till kontoret på frukostrast kl 8 så skulle ja åka hem. Men om skönt var hittade de dem innan i en grannes trädgård och kunde fånga in dem och med hjälp av en havrehink få med dem tillbaka till hagen. Hagens öppning var trasig så de var där de hade gått ut men nu är det fixat. Eftersom de har så pass mycket päls så har de haft väldigt dålig respekt för el-tråden då de knappt känt strömmen. Och sträckt sig emellan trådarna för att äta på diverse saker.
Men nu är strömmen starkare pga av en lite miss…….Jo deras vinterhage går att förstora upp med en annan intilliggande hage. Och den hagen är för tillfället mindre bra trådarna ligger ner på flera ställen. Men det har ju inte gjort något eftersom de ändå inte går där. Bara de att den hagen var fortfarande ihopkopplad med vinterhagen!! Inte så smart kanske inte undra på att strömmen hade svårt att ta sig runt och visa sin fulla styrka. Men nu är den hagen ifrånkopplad så nu hoppas ja på att de stannar kvar i hagen.

Hoppla!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Första meningen är så sann!

    Missödet med eltråden är samma hos mig. Jag tänker varje höst att jag ska koppla bort den ihopkopplade hagen men glömmer varje år...

    Hoppas Elliotts ben är okej.

    2011-02-18 | 20:15:06
    Bloggadress: http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: