pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Effektiv ridning

Kategori: Häst (fjordhäst)

Igår kände jag mig riktigt effektiv! Då jag motionerade 4 hästar på 2, 5h började med en 30min promenad med Moa och Flora tog dem då direkt ifrån hagen i grimskaft och gick en runda på blandat underlag lite grusväg, skog och så gärden. Tyvärr så var de väldigt hård skare på den snön som fanns kvar så jag var nästan rädd för att de skulle skära benen på den. Men som skönt var hände inget.

 

Sen tog jag och red Åsa och Åse varsin tur samma sträcka, upp till stora vägen och tillbaka som ja kallar den. Och passade då även på att ta lite tid när jag red Åse. Så i genomsnitt ser den turen ut så här kanske inte den roligaste med mkt effektiv.

 

10min skritt till bäcken

5min trav till en gård

2min skritt förbi gården

5min galopp raksträcka upp till stora vägen

VÄNDA

5min galopp raksträkan tillbaka i andra galoppen då

2min skritt förbi gården

5min trav till bäcken

10min skritt hem till stallet

 

=44min

 

Så självaste turen tar ca 45min sen en kvart för att fixa hästarna men det kan ju variera beroende på hur skitiga de är men igår var de rena på båda två.

 

Så bara man är lite effektiv så går väldigt mycket gick även en promenix med hundarna på ca 30 min. Förövrigt fick de rasta sig i trädgården.

 Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: