pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Doktor och töväder

Kategori: Allmänt

Idag har jag besökt doktorn…. Jag har nämligen haft/har ont i örat ett par dagar. Och eftersom jag hade öroninflammation i höstas så misstänkte jag detta igen. Egentligen avskyr jag att behöva uppsöka vårdcentralen men kände ändå att det nog var lika bra. Så sagt och gjort slog en pling dit och fick en tid under eftermiddagen. Men de var ingen synlig öroninflammation just nu iaf, fick även ta lite prover som inte heller visade någonting. Men har det inte försvunnit tills på fredag var jag tvungen att komma in igen för de kunde vara en inflammation bara att den inte brutit ut helt än. Annars var de ”bara” ett virus jag drabbats av. Och virus är ju inte så mkt att göra något åt så de är väl bara att invänta och se. Men det hade faktiskt varit skönt om de varit något för då hade jag antagligen fått penicillin och sen hade de vart bra liksom.

 

 

Sen har det verkliga tövädret börjat och nästintill stormvarning idag med så för hundarnas del blev det en promenix på gärdet. Som till hundarnas glädje fortfarande är fullt med harlortar;-)

 

Red även en tur på Åse på ett annat gärde, finns rätt många av dem om man säger så. Det hade försvunnit mkt snö och is men inte helt så Åse gick omkull en gång stackarn men kom upp lika fort så jag själv han inte göra nått utan hängde bara med ner och sen upp. Men förutom den incidenten så tyckte jag att hon skötte sig bra.

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: