pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Då var vintern här igen då

Kategori: Allmänt

I onsdags trodde ja nästan att våren var på ingång men så fel jag hade de blev ju snöstorm istället. Så i fredags skulle ja ha ridit lektion inne i ridhuset egentligen men eftersom de snöade och blåste i stort sett hela dagen så ställde jag in. Ville inte riskera att köra av vägen eller inte komma upp för kanalbron som kan vara mkt hal i sådant väder.

För då kan de bli som för dem mamma träffade på i torsdags när hon var ute och åkte. Då hon fick stanna för några som inte kom fram med hästtransporten med häst i. Så stackarna hade fått ställa sig och lasta ur mitt på vägen och leda hästen en bit för att komma fram. Och då vill de ju till att man har en snäll häst som är både lättlastat och lugn i nya miljöer med trafik.

 

 

Och igår när ja gick i väg till hästarna tog jag bara på mig och gick ut förstod ju att de var kallt men trodde inte att de var 13minus! Som ja sen såg när ja kom in igen och stackars hundarna var med utan täcken. Casper frös så jag fick bära honom en bit eftersom bägge bakfötterna drabbades av köldkramp.

Och idag var de 16minus när jag gick upp kollade innan jag gick ut idag och beslutade då att hundarna fick stanna hemma när ja gick till stallet.

 

Annars var vädret kanonfint igår solen sken och 6-7minus resten utav dagen så jag försökte vara ute så mkt som möjligt och alla hästarna blev motionerade.

 

Vilket var skönt för idag blir de nog inte en enda de eftersom de är så pass kallt 14minus nu! Och sen ska ja iväg på årsmöte med fjordhästförening så de kommer ju också ta en stund.

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: