pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tänk vad mycket som hinns med bara man har lite tempo!

Kategori: Allmänt

Igår var jag med familjen hos farmor borta i Lidköping hela dagen så där gick hela den dagen åt. Men idag har jag fått desto mera gjort. Kan inte annat än vara nöjd med min dag:-)

03.30 ringde alarmet började jobba kl 5 och slutade ca 13.30

Sen var de bara hem och rasta hundar en stund och så möte jag upp Fia och Mari i stallet. Och så red vi de äldre gänget hästar Moa 19år, Flora 21 och Lillen 26!

Och tidigare på dagen hade Fia och Mari ridit Åsa och Åse åt mig och Rebecka motionerat hundarna.

Så när jag var klar i stallet åkte jag och Rebecka in till Skövde och gick på rea.

Och där inhandlades flera reaplagg bla. denna gosiga morgonrock för 150kr på kappAhl http://www.kappahl.se/article/fleecemorgonrock_163238

Fast de blir nog snarare kvällsrock för mig. För på morgonen går ja ju ut med hundarna och fodrar hästarna de första jag gör. Och då känns inte denna så praktisk.

De enda jag köpte som inte var på rea det var en SAXSLIP och knivslip men knivslipen var bara en bonus för mig. Då det var en saxslip till hästarnas mansax jag behövde. Nu råkar det ju vara så att jag inte äger någon vettig knivslip heller och har slöa knivar.......men i första hand är den till hästsaxen så de så!

Ska jag bjuda på en typisk mig grej? prata innan jag tänker detta hände på julaftonskvällen när hela familjen var hos mig och käkade.

Jag- titta vilka knoppar jag har fått på min orkiedè
Mamma- ja de slår nog ut om ett tag
Rickard- Va? vilken blomma pratar ni om, och kollar mot fönstret
Jag - Den i den svarta krukan!!!

Inte så smart sagt när fönstret består av tre gröna växter i varsin svart kruka! Fast de är i och för sig bara en svart kruka med en orkidèe i men ändå. Hade jag tänkt först hade jag ju sagt blommas placering istället.

Hoppla!








Kommentarer

  • Mari säger:

    Tack för igår, kul att få rida lite, har ju haft lite hästabstinens. Och ja, jag har träningsvärk!

    2011-12-28 | 13:25:14
    Bloggadress: http://sweetmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här: