pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Snart helg som skönt är

Kategori: Allmänt

De ska bli så enormt skönt med helg eftersom ja städar efter schema så är de ju ett par kunder som endast har städning på måndagar och i måndags jobbade inte jag! Så de har inneburit att vi på fyra dagar varit tvungna att få in måndagens jobb. Och nästa vecka blir inte bättre för då försvinner fredagen så då måste fredagens jobb göras tidigare på veckan.

Pust bara bita ihop och gilla läget!

Idag har de blåst och regnat till och från hela dagen men jag och Sara trottsade vädret och tog oss en ridtur på Åsa och Schasen. Kan väl sammanfatta det med att behagligare ridturer har jag ju varit med om då de var kallt, blött och blåsigt!


Lite skillnad på vädret idag och när denna gamla bild togs!

Jag och Åsa 80cm bana, pay and jump Moholm

Hoppla!

Kommentarer

  • Micke säger:

    Och vad händer i helgen då? :D



    Va fint väder! Bort med vintern jag vill ha sommar igen!!

    2011-12-29 | 20:05:52
  • Jacqueline säger:

    Svar: nej det kunde man verkligen inte tro, tråkigt att det ingen snö låg kvar då men dagarna innan va det ju lite snö iaf :D Allt bra med dig då? Haft en bra jul? :)

    2011-12-29 | 20:19:55
    Bloggadress: http://jacquelinesporrong.blogg.se/
  • Emma säger:

    sv.

    Hejsan!

    Jag svarar här du då inte skrev ut din mail.

    Till ett vanligt tagelarmband krävs ca 120strån, vardera 30cm långa. (det låter mycket, men är syns inte alls i svansen om man tar dem på olika ställen.) Kan givetvis dela hellånga strång i två också för att få rött tjocklek på "tofsen".

    Det brukar inte vara några problem alls att ta tagel ens från en häst med tunn svans. :) Man kan också samla stråna från ryktborstar och liknande, om man inte vill klippa/rycka, men det tar ju lite längre tid förstås!

    MvH Emma

    2011-12-30 | 16:11:35
    Bloggadress: http://skuggdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här: