pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Mina åsner;-)

Kategori: Allmänt

Oj va dagarna går fort även när man är sjuk. Ja var hemma ifrån jobbet till och med i onsdags och jobbade då torsdag och fredag. Men ja känner att förkylningen sitter i än men de är väl som de är de går över inom sinom tid. Så idag har ja ridit Åse och Åsa, senaste jag red var Åse i lördags och Åsa nästan 2 veckor sen!!! Usch va hemsk ja känner mig så det fick bli lugna turer för dem idag. Men de sköna med dem är att inte exploderar de för att de bara har gått i hage ett tag.

 

Men sen tror ja även att jag har en fördel utav att de går ute dygnet runt ( med vindskydd) och har en skapligt stor hage fodras i ena änden och får vatten i den andra. Så där tror ja mig ha lite hjälp utav deras temperament och även grundkondis som automatiskt blir när de får röra på sig mycket utomhus. Istället för att stå i box flera timmar per dygn. Men nu har ja absolut inget emot de heller alltså men de är va ja tror om mina hästars softa temperament.

 

För är de på exploderingshumör så är de det ändå oavsett om de blivit ridna mycket eller lite.

 

Idag red ja samma runda med Åsa och Åse ca 5km på blandat underlag men de är verkligen olika. Började med Åse hon skrittar på i sitt lugna tempo och gör de man ber henne om galoppen tog hon utan problem……..så va felet inne i ridhuset är måste lösas, antagligen sitter de mest i mig. Sen så stod de en skogsmaskin inne i skogen som inte brukar vara där och Åse parkerade först och sen gick hon på tårna med betryggande avstånd förbi.

 

Åsa däremot traskade på i energisk skritt och även de andra gångarterna väldigt friskt och verkade tycka att de hela var väldigt skoj. Blev några små bakutsparkar men knappt så de kändes. Och så skogsmaskinen Åsa brydde sig inte för fem öre hon gick förbi som ingenting men de är nog en typisk Åsa grej hon stressar inte upp sig i onödan till skillnad från hennes syster.

 

 

Ikväll blir de 20årskalas för en kompis så som egentligen fyller imorgon och de är det även en kompis till som gör, fyller imorgon alltså. Så därför har ja slått in paket och ja förstår inte de hela hur svårt kan de vara att slå in ett helt vanligt fyrkantigt paket och få de snyggt???  Ja beundrar de som står i affär och slår in paket åt kunder och alltid lyckats få de jättesnyggt!

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: