pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Åsa

Kategori: Häst (fjordhäst)

Tänk att ja alltid återkommer till Åsa den hästen sitt humör! Red en tur på henne idag och hon var på sitt inte vill gå humör, åt ett håll i alla fall.
Ja planerade att rida en runda som man kan välja att börja eller sluta med 1km på asfaltsvägen. Och idag kände ja för att ta den sist och började då gå åt andra hållet. Men de blev stop precis som Åsa gör ibland. Tog ja spöt bara hon sparkar eller drar iväg med mig åt fel håll! Så de hjälper ju inte och så smäller hon med frambenen för att visa hur missnöjd hon är. En del dagar kan man nästan inte hålla sig för skratt och då blir ju inte mina skänklar starkare precis. Men idag kände ja mig inte ha tiden att bli ståendes där hur länge som helst så ja testade och rida åt andra hållet och började då med asfaltsvägen. Och Åsa går som ingenting och var jätteduktigt på hela ridturen och när vi kommer dit där vi var ”parkerade” i början märks inte heller någon skillnad. Så va som rör sig i hennes hjärna för idéer förstår ja inte riktigt.

 

Och på lördag hoppas jag att kunna ta med Åsa till Töreboda då de har sitt KM i hoppning men ja ska bara hoppa clear round eftersom KM-klassen går i LC = 1m. Och de blir tyvärr alldeles för högt för oss i dagsläget i alla fall.

Jag har anmält mig med Åsa i 50 och 60cm eftersom hon skött sig så bra de senaste ja lasttränat henne och hoppas på att hon fortsätter så, ska testa på fredag igen. Och skulle hon krångla då så tar ja med Åse på lördag istället.



Jag och Åsa hoppar! De är ett hinder på 50cm precis som vi kommer att hoppa ena varvet på lördag. Ja vet att hon klarar högre men denna gången vill ja ta det som en träning med att styra och rida med flyt. Och vill då inte ställa så stora krav på att hoppa högt men ja är bra sugen på att hoppa en 80cm bana med någon av dem nu framåt våren:-)

Hoppla!

 

Hoppla!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Sv: Nej det är verkligen inte kul!! Tosca gör så stora grejer med, vill inte att hon ska skada sig eller mig!

    2011-04-06 | 22:08:14
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Madde säger:

    Jag håller tummarna att hon går på transporten. Du får berätta vad mycket roligt hon missar när hon inte vill åka transport! ;)

    2011-04-07 | 13:11:53
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • linda säger:

    Oj vad högt hon hoppar över de :)

    2011-04-07 | 14:34:20
    Bloggadress: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här: